Od 3 stycznia aplikacja „System FALA” będzie publicznie testowana także poza Trójmiastem.
Lębork, Puck, Władysławowo i Chojnice – w tych miastach dostępny był dotąd portal systemfala.pl i podróżowanie z Kartą FALA lub płatniczą (z wykorzystaniem czytników i falomatów w autobusach). Od teraz tamtejsi pasażerowie mogą wybrać też wariant mobilny – poprzez swój smartfon. Podróżowanie z aplikacją nie wymaga korzystania z czytników FALA w pojazdach.
Mieszkańcy czterech kolejnych pomorskich miast, krótko po Gdańsku, Gdyni i Sopocie, dołączają do testowania aplikacji w warunkach rzeczywistych. Osoby testujące aplikację mogą zapisać na koncie przysługujące ulgi, dodać kartę płatniczą jako dodatkowy identyfikator, ale też jako instrument płatniczy w Systemie FALA. Ponadto w aplikacji pasażer będzie mógł zasilić ePortmonetkę, ustawić cykliczne i automatyczne jej doładowania, pobrać fakturę za zakupiony bilet, zwrócić bilet przed rozpoczęciem jego ważności, a także zobaczyć listę odjazdów z najbliższego przystanku, skonfigurować swoje konto FALA i powiązać je z innymi kontami (np. członka rodziny).
– Warto zaznaczyć, iż na tym etapie udostępniliśmy też opcję tworzenia rozmaitych profili podróży, np. z dzieckiem, mężem czy nawet bagażem, które będą przydatne w przyszłości w ramach tzw. podróży dynamicznej – informuje Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki, spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu w Pomorskiem. I dodaje: – Aplikacja umożliwia kupno biletu jednoprzejazdowego lub czasowego, a także kupno i automatyczne odnowienie biletu okresowego imiennego, czy opcja tzw. subskrypcji. Aplikacja pozwala okazać uprawnienia pasażera do przejazdu podczas kontroli biletów, sprawdzić stan środków w ePortmonetce, sprawdzić historię transakcji na koncie użytkownika czy złożyć reklamację. Zależy nam na stopniowym oswajaniu pasażerów z wdrażanymi funkcjami mobilnymi.
Obecnie, użytkownik testujący aplikację „System FALA” nie będzie miał jeszcze dostępu do planera i tzw. podróży dynamicznej (meldowania wejścia / wyjścia z pojazdu, co pozwala na optymalizację kosztów przejazdu), ale już niebawem sytuacja ulegnie zmianie. Przypomnijmy, że aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play (Android) oraz App Store (iOS). Usługi świadczone są w oparciu o regulamin dostępny w portalu pasażera na stronie systemfala.pl.
KILKA WARIANTÓW DO WYBORU. WYBIERZ DOGODNY DLA SIEBIE
Pasażerowie będą mieli możliwość korzystania równolegle lub wymiennie z wariantu mobilnego (aplikacja „System FALA”), portalu pasażera dostępnego na stronie systemfala.pl (tu tylko bilety okresowe) i stacjonarnego w ramach podróży z Kartą FALA lub płatniczą (korzystając z czytników i falomatów dostępnych w pojazdach miejskich).
– Każdy może wybrać wariant dogodny dla siebie. Ktoś preferuje zarządzanie swoimi sprawami przez telefon, a ktoś inny woli mieć kartę z doładowaną kwotą. Jeszcze inny nie chce zakładać indywidualnego konta tylko w razie potrzeby po prostu wejść do autobusu i mieć pewność, że nabędzie w nim bilet z wykorzystaniem karty bankowej. To wszystko umożliwia FALA. Zapraszamy mieszkańców do testowania oraz dzielenia się z nami doświadczeniami, opiniami. To dla nas bardzo ważne, aby system udoskonalać. Chcemy wpasować się w realne potrzeby pasażerów i zachęcać ich do zmiany przyzwyczajeń w zakresie transportu publicznego – mówi Cyprian Maciejewski.
Należy podkreślić, że System FALA jest alternatywą, a nie obowiązkiem. To oznacza, że pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli nabywać bilety w znanych im dotąd kanałach sprzedaży biletów. InnoBaltica Sp. z o.o. będzie na bieżąco informować o kolejnych etapach publicznego testowania.