FAQ – Legitymacje szkolne zintegrowane z Systemem FALA

Legitymacje szkolne zintegrowane z Systemem FALA

Jest to tzw. E-legitymacja czyli plastikowa legitymacja szkolna wydawana w najbezpieczniejszej formie uczniom z wbudowanym, ale jeszcze nieaktywnym modułem FALA. Wydawana legitymacja uczniowska gwarantuje  najwyższy standard bezpieczeństwa legitymacji i danych (szyfrowanie DESFire EV3, certyfikat Common Criteria EAL5 +). Legitymacja zawiera takie same dane jak dokument w wersji papierowej oraz dodatkowo moduł transportowy „System FALA”.  Obecnie funkcjonujące pieczątki szkolne, zostaną zastąpione naklejkami z hologramem.

Ważność legitymacji określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki:
Legitymacja przedszkolna – 4 lata
Legitymacja szkolna – 8 lat
Legitymacja służbowa nauczyciela – 5 lat,
te legitymacje wydawane są bezterminowo, jednakże należy ją wymieniać co 5 lat (po uzupełnieniu wszystkich pól ważności naklejkami holograficznymi przez dyrektorów szkół)

Wszystkie legitymacje szkolne wydane przez InnoBaltica sp. z o.o. posiadają moduł komunikacyjny, umożliwiającym podróżowanie transportem publicznym z Systemem FALA w następujących miastach: Trójmieście, Lęborku, Słupsku, Pucku, Chojnicach, Władysławowie, a w wkrótce także na kolei ( SKM, PolRegio na terenie Województwa Pomorskiego). To czy moduł zostanie aktywowany, jest decyzją nauczyciela, rodzica i ucznia, który ukończył 13 lat.

Nie, uczniowie nie mają obowiązku aktywacji konta FALA, natomiast bez przeprowadzonej aktywacji nie będą mieli możliwości zakupu biletu w urządzeniach Systemu FALA za pomocą legitymacji szkolnej. Uczniowie mogą dokonać aktywacji w każdej chwili.

Spersonalizowane legitymacje szkolne jak również legitymacje służbowe nauczycieli wydawane są wyłącznie placówkom edukacyjnym, które w następnym kroku przekazywane  uczniom/nauczycielom.

Wnioski realizowane są najszybciej jak to możliwe zgodnie z kolejnością wpływu zgłoszeń do systemu FALA. Minimalny okres realizacji wniosków to 10 dni roboczych.

O wydanie duplikatu wnioskuje uczeń od 13 roku życia lub rodzic/opiekun prawny do szkół. Następnie szkoła zwraca się z prośbą o wydruk duplikatu legitymacji. Wniosek znajduje się na stronie InnoBaltica.pl/legitymacje.

 

 

Cena wydania duplikatu legitymacji szkolnej zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie systemfala.pl

Aktywowane konto w Systemie FALA pozostaje to samo, jednakże uczniowie zobligowani są do oddania legitymacji placówce edukacyjnej, w której została wydana legitymacja. Jeśli uczeń  jest zainteresowany korzystaniem z Systemu FALA w formie karty FALA, powinien złożyć wniosek o wydanie identyfikatora (czyli Karty FALA) poprzez portal www.systemfala.pl  Pierwsze wydanie i dostarczenie Karty FALA jest bezpłatne.

Moduł Systemu FALA na  legitymacji szkolnej zostanie dezaktywowany,  co spowoduje brak możliwości zakupu biletów w urządzeniach Systemu FALA. Natomiast w dalszym ciągu konto FALA będzie aktywne. Uczeń będzie mógł, więc kupić bilet np. poprzez aplikację mobilną „System FALA”.  Jeśli uczeń  będzie zainteresowany korzystaniem
z Systemu FALA w formie karty FALA, powinien złożyć wniosek o wydanie identyfikatora (czyli Karty FALA) poprzez portal www.systemfala.pl 
 Pierwsze wydanie i dostarczenie Karty FALA jest bezpłatne.

Personalizacja legitymacji jest bezpłatna, natomiast samo wyrobienie legitymacji jest płatne i zgodne z cennikiem znajdującym się na stronie www.innobaltica.pl/legitymacje

Tak, należy wymienić legitymację na nową. Personalizacja legitymacji jest bezpłatna, natomiast samo wyrobienie legitymacji jest płatne i zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie systemfala.pl w zakładce KOSZTY I DOSTAWA.

Uczeń lub rodzic/opiekun prawny musi samodzielnie wprowadzić do konta FALA wszystkie przysługujące uczniowi ulgi. Po wprowadzeniu ulg wyświetli się komunikat, iż należy owe ulgi potwierdzić w Punkcie Obsługi Klienta wraz z dokumentem potwierdzającym przysługującą ulgę.

Skip to content