PASAŻEROWIE PRZETESTUJĄ UŻYTECZNOŚĆ SYSTEMU FALA W LĘBORKU

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie systemu FALA w województwie pomorskim, rozpoczęła kolejne ważne testy przybliżające do publicznego uruchomienia tej usługi. Zgodnie z planem, ruszają badania użyteczności (UX – user experience) w Lęborku, które mają zweryfikować przyjazność i praktyczność systemu z perspektywy klienta i pasażera. Lębork odgrywa obecnie kluczową rolę w przygotowaniach do stopniowego udostępniania FALI.

  • Za nami już audyt wyjściowy, a z początkiem sierpnia startuje najistotniejszy element tego badania, czyli testy z udziałem mieszkańców Lęborka. Zamykamy rekrutację, która wzbudziła duże zainteresowanie. Szybko okazało się, że chętnych jest więcej aniżeli przewidzieliśmy testerów. Będzie to 60 osób. Każda z nich poświęci nam około 75 minut, a w zamian otrzyma wynagrodzenie 120 zł netto. Będę to oczywiście osoby, które po raz pierwszy zetkną się z narzędziami systemu FALA. Naszym zadaniem jest obserwować bacznie jak sobie z nimi radzą przy zakupie biletu czy korzystaniu z portalu pasażera, a także zebranie ich osobistych opinii i uwag – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki.

Zadanie uczestników jest proste – wcielenie się w rolę pasażerów komunikacji miejskiej w Lęborku i zarazem klientów FALI. Doświadczenia będą jak najbardziej realne, ponieważ wcześniej w tym mieście odbyły się tzw. testy rzeczywiste systemu FALA i wszystkie urządzenia oraz całe oprogramowanie zostały w pełni uruchomione. Dzięki temu grupa mieszkańców będzie miała okazję przetestować system Fala w naturalnych warunkach, sprawdzając jego funkcjonalności i wygodę użytkowania. Testy realizuje na zlecenie InnoBaltiki zespół ekspertów z firmy EGO oraz MCM (Inicjatywa: Obywatel w Centrum Administracji).

  • Będziemy badać system FALA w różnych kontekstach użycia i różnych scenariuszach. Np. zarówno zakup przez telefon w aplikacji systemu FALA, jak i w Falomatach. W testach bierzemy pod uwagę zróżnicowane grupy – młodzież, osoby pracujące, ale również seniorów. Nie zapominamy również o turystach, oraz co najważniejsze – osobach z niepełnosprawnościami. Testerzy przechodzą przez różne scenariusze zakupu biletów. Naszym celem jest wykryć ewentualne błędy czy niedoskonałości w zakresie użyteczności, by je poprawić przed ostatecznym uruchomieniem FALI – zapewnia Krzysztof Miotk, ekspert user experience.

InnoBaltika przygotowuje równolegle następne testy, m.in. wydajnościowe, aby zagwarantować, że system docelowo udźwignie nawet 2 miliony transkacji dziennie.

Skip to content