System FALA: 300 000 biletów zakupionych w ramach testów publicznych

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie projektu w województwie pomorskim opublikowała kolejne statystyki dot. testów publicznych Systemu FALA. Stopniowo rośnie zainteresowanie zakupem biletów przez ten kanał. Ich liczba przekroczyła 300 000.   

– Szacujemy, że ok. 90% dotychczasowych transakcji realizowanych zostało w systemie z wykorzystaniem osobistych kart płatniczych przykładanych właśnie do naszych urządzeń. Oczywiście, z czasem te proporcje mogą ulec zmianie. Użycie karty płatniczej w pojeździe to najprostsza forma zakupu biletu, ponieważ nie wymaga założenia konta w systemie ani personalizowania ustawień tego konta. Od początku testowego publicznego działania FALI pasażerowie zakupili ponad 300 tysięcy biletów wszelkiego rodzaju, od jednorazowych po roczne – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki.

W okresie niedawnych dwóch długich weekendów zainteresowanie kupnem biletów w Systemie FALA znacznie wzrosło, nie tylko wśród turystów, ale też mieszkańców, którzy wybierali się gdzieś w celach rekreacyjnych. Spółka rozwija działania komunikacyjno-informacyjne pod hasłem „Podróżuj z FALĄ, tak jak Ci wygodnie”. Między innymi współpracując z samorządami, organizacjami turystycznymi i lotniskiem.

– W przypadku gości w naszym regionie skupiamy się na zachęcaniu pasażerów przede wszystkim do kupowania biletów elektronicznych z FALĄ płacąc kartą płatniczą w komunikacji miejskiej – mówi rzecznik. Aktualnie wykonawca Systemu FALA – Asseco Data Systems – wraz z InnoBaltiką jest w cyklu testów wewnętrznych oraz intensywnych przygotowań do uruchomienia kilkuetapowych testów publicznych w ramach połączeń kolejowych Polregio oraz SKM Trójmiasto.   

TESTY PUBLICZNE SYSTEMU FALA – STATYSTYKI DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

(stan na 07.06. 2024)

SPRZEDAŻ

301 014 – suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu

  • 252 603 – liczba biletów jednorazowych
  • 45 613 – liczba biletów czasowych
  • 2 798 – liczba biletów miesięcznych
  • 90% operacji realizowanych jest kartami płatniczymi na urządzeniach

UŻYTKOWNICY / INFRASTRUKTURA

  • 41 916 założonych kont w systemie
  • 25 162 pobrań aplikacji
  • 8 614 zamówionych/odebranych Kart FALA
  • 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach
Skip to content